Pierwotnymi kandydatami do roli Axela Foleya byli Mickey Rourke oraz Sylvester Stallone. Rourke opuścił jednak projekt na rzecz filmu "Papież z Greenwich Village", gdyż przygotowania trwały dłużej niż oczekiwano. Z kolei Stallone wycofał się 2 tygodnie przed rozpoczęciem zdjęć, ponieważ studio Paramount uznało jego scenariuszowe przeróbki za zbyt drogie do wyprodukowania. Część swych pomysłów do "Gliniarza z Beverly Hills" użył przy kręceniu "Cobry". Pod uwagę byli brani również Jeff Bridges, James Caan, Billy Crystal, Robert De Niro, Harrison Ford, Richard Gere, Mel Gibson, Gregory Hines, Michael Keaton, Nick Nolte, Al Pacino, Richard Pryor, Dennis Quaid, Kurt Russell, Arnold Schwarzenegger, John Travolta, Robin Williams i Bruce Willis. 2 dni po odejściu Stallone'a przekonano Eddiego Murphy'ego, aby go zastąpił - obiecując również dodatkowe przeróbki w scenariuszu.
Don Simpson i Jerry Bruckheimer reżyserię zaoferowali wpierw Martinowi Scorsese, jednak ten uznał, że koncepcja filmu jest zbyt podobna do "Blefu Coogana" i odmówił. David Cronenberg również odrzucił propozycję. Następnie próbowali zatrudnić Martina Bresta. Brest, którego zwolniono chwilę wcześniej z powodu różnic twórczych z "Gier wojennych", początkowo również nie chciał się zgodzić, ale po wielokrotnych namowach w końcu przyjął ofertę.
W scenie, w której Eddie Murphy rzuca bandytą o stół widać, że to jednak nie on, a kaskader.
W pierwszej scenie z udziałem aktora Stephana Elliotta (Hubbard, szef policji) widzimy jak trzyma w rękach zwinięte kartki papieru. Był to scenariusz, którego aktor starał się poduczyć jeszcze na chwilę przed rozpoczęciem zdjęć do sceny.
Gdy Axel dostaje w hotelu banany od kelnera widzimy, że są one proste. Natomiast te, które wkłada w rurę wydechową samochodu są zakrzywione.
Podczas pierwszego aresztowania Axela, gdy rozmawia z policjantami przed wsadzeniem go do radiowozu, widać jak jeden z funkcjonariuszy mówi chociaż jego usta są zamknięte.
W scenie, w której Axel zabiera identyfikatory pracownikom magazynu, trzyma je przez chwilę w swojej lewej ręce. Jednak w następnym ujęciu, po kilku sekundach plakietki znikają.
Kiedy Axel jest prowadzony na komisariat w Beverly Hills po raz pierwszy, można zobaczyć w szybach odbicia członków ekipy.
Kiedy Axel chce rozmawiać ze swoim szefem po śmierci Mike'a, w kieszeni jeansów ma pistolet. Później pistolet znika.
W prawie każdej scenie, kiedy czarny Mercedes Victora Maitlanda przejeżdża, w jego wypolerowanych drzwiach odbija się ekipa filmowa.
Na dachu widać członków ekipy filmowej, gdy ciężarówka zgniata taksówkę.
Kiedy radiowóz uderza w beczki, widać ujęcie z samochodu za nim. Po chwili na przednim siedzeniu auta widać kamerę.
Kula bilardowa zmienia swoje położenie przed faktycznym uderzeniem, które nastąpi za chwilę.
Podczas włączenia się policji w dyskusję o ciężarówce, ręka Axela z pieniędzmi znajduje się na dole, ale po chwili jest już wyciągnięta w górę.
Podczas pościgu za ciężarówką talerz widoczny na dachu pojazdu pojawia się i znika w poszczególnych ujęciach.
Keidy Taggart rzuca się na ziemię po tym jak został wyrzucony z domu Maitlanda w trawie widać dziury, w których potem wylądują naboje.
Kiedy Axel zostaje postrzelony w ramię przez Maitlanda trzyma pistolet w ręku, po chwili pistolet leży już na podłodze.
Po pokazaniu bilardowego tricku leżące na stole kule zmieniają swoje położenie.
Kiedy Foley śledzi Maitlanda scena, w której wchodzą do klubu pokazana jest dwukrotnie.
Po stronie kierowcy w przedniej szybie radiowozu, który goni ciężarówkę widać odbicie ekipy filmowej.
Ciężarówkę ścigają trzy różne radiowozy, potem nie wiadomo skąd z tej samej grupy pościgowej pojawia się czwarty samochód.
Kiedy Axel przechadza się po podłodze w domu Maitlanda dźwięki kroków jakie słychać wydają pantofle. Tyle, że Axel ma na sobie trampki.
W poszczególnych ujęciach zmienia się kolor marynarki Taggarta, po tym jak został wyrzucony z domu Maitlanda.
Twarz zbira w klubie Harrow jest pokryta kilkoma kawałkami pomarańczy. W następnym ujęciu są już to truskawki.
Kiedy Axel rozmawia z sierżantem w galerii sztuki w poszczególnych ujęciach trzyma ręce na jego twarzy oraz splecione za swoimi plecami.
Ściana w posiadłości Maitlanda zmienia się w poszczególnych ujęciach.
Zbir w biurze Maitlanda dwukrotnie zapina swoją kurtkę.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w Los Angeles, Beverly Hills, Pasadenie i West Hollywood (Kalifornia, USA) oraz w Detroit i Dearborn (Michigan, USA).
Pokój, z którego korzystał Axel (Eddie Murphy), nadal jest wynajmowany gościom hotelowym. Został on jednak "wzbogacony" o sporą ilość pamiątek związanych z filmem.
Filmowy komisariat policji to w rzeczywistości ratusz Beverly Hills, przy Santa Monica Boulevard.
Zdjęcia do filmu kręcono od 14 maja do sierpnia 1984 roku.
Axel w hotelu Beverly Palm podaje się za dziennikarza magazynu "Rolling Stone", chcącego przeprowadzić wywiad z Michaelem Jacksonem i zatytułować go "Michael Jackson: Na szczycie świata" ("Michael Jackson: Sitting on Top of the World"). W prawdziwym świecie Peter W. Kaplan napisał artykuł o tytule "Eddie Murphy is on Top of the World", opublikowany w "Playboyu" w styczniu 1983 roku.
W pierwotnych wersjach scenariusza Axel miał się nazywać Elly.
Na koszulce, którą nosi Axel widzimy napis "Mumford". Jest to nazwa szkoły w Detroit, do której uczęszczał jeden z członków ekipy filmowej. Gdy film pojawił się na ekranach kin, szkoła zbierała zamówienia na t-shirt'y od fanów z całego świata.
Na drzwiach wielkiej betoniarki widnieje logo firmy "DS/JB Concrete Company". DS/JB to skrót od nazwisk producentów filmu: Dona Simpsona i Jerry'ego Bruckheimera.
Kultowy już utwór "Axel F" Harolda Faltermeyera, który słychać na wszystkich 3 częściach filmu został skomponowany przy pomocy trzech syntezatorów, a konkretnie modeli Roland Jupiter 8, Roland JX-3P, Yamaha DX-7.
W otwierającym film pościgu widać wszędzie przypadkowych ludzi, którzy to wydarzenie obserwują.
Radiowóz dwukrotnie uderza w te same beczki, podczas pierwszego w filmie pościgu.
Foley wchodzi po raz pierwszy na komendę policji miasta Detroit a na drzwiach widać błędnie napisane wyrażenie - "INVESTIGATON OPERATIONS DIVISION".
Podczas opowiadania o "super glinach" Taggart zasłania swoją twarz wpadając w przygnębienie, jednak przy dokładniejszym przyjrzeniu się widać, iż tak naprawdę aktor się śmieje.
Detektyw Owensby w napisach końcowych figuruje jako Owenby.
Scena w barze w Detroit nie mogła zostać tam nakręcona, gdyż widoczne neony reklamujące alkohol są w stanie Michigan zabronione.
2 września 2008 r. Film znalazł się na III miejscu w rankingu na najlepszą komedię ostatnich 25 lat wg redakcji serwisu EW.com.
W filmie pojawia się wymyślona technologia "Sattelite Tracking System", a rok później taka technologia została faktycznie stworzona, znamy ją dzisiaj jako GPS.